Hoe creëer je herkenning?
Terwijl wij de campagnes draaien, optimaliseren wij deze. We kijken naar de data, best presterende posts en het effect van de landingspagina. En zeker die laatste is extreem belangrijk voor dit onderwerp. Je kunt je campagnes aan de voorkant nog zo goed inrichten, maar als de plek waar je ze naartoe leidt niet past, verspil je enorm veel budget.
Wij merken dat zo’n landingspagina moet aansluiten bij de geschetste doelgroep voor de campagne of advertentie (ja, zo specifiek kan het zijn). De persoon die op je advertentie klikt moet zich kunnen herkennen in de pagina. Dit betekent om te beginnen dat de pagina moet aansluiten bij de advertentie. Maar ook dat de foto’s moeten kloppen en dat de teksten in de juiste stijl zijn geschreven.
Door kritisch te kijken naar de behoeftes van de doelgroep en je landingspagina hier op aan te laten sluiten. Zul je merken dat het bounce percentage daalt en de tijd op de pagina wordt verhoogt. De campagnes zullen veel beter presteren!
Hier kunnen wij je prima bij helpen
Eigenlijk heel logisch dat je een campagne op deze manier aanpakt. Alleen wat we vaak zien, is dat dit teveel moeite kost. Want dit betekent dat je toch weer een keer een fotograaf moet regelen, dat je meerdere teksten moet gaan schrijven en vaak met meerdere landingspagina’s moet werken.
Heb jij hier geen tijd voor, maar wil je wel minder geld verbranden aan Google, Meta of Linkedin Ads? Neem gerust een contact op voor een vrijblijvend gesprek. Wellicht kunnen we elkaar verder helpen!