Online adverteren

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om online te adverteren. Denk aan adverteren via Facebook, Instagram, Google, TikTok, LinkedIn, Marktplaats en ga zo maar door. De complexiteit van advertenties zit ‘m vaak niet in het online zetten, maar in het kiezen van het juiste kanaal waar jouw doelgroep op te vinden is.

Bepaal jouw doel en doelgroep

Wanneer je start met adverteren is het goed om te bepalen wat je doel is. Kies je voor naamsbekendheid, wil je meer verkeer naar de website of wil je gewoon meer handel binnen halen? Dit zijn keuzes die essentieel zijn voor de keuze van jouw kanalen. Vaak kiezen we bij naamsbekendheid campagnes voor Google Display, YouTube advertising of Facebook ads. Wanneer je meer verkeer naar je website wilt halen, dan kiezen wij vaak voor Google Search. Jouw advertenties verschijnen dan bovenaan in Google wanneer mensen op termen zoeken die jij vooraf hebt ingesteld. Uiteindelijk draaien vele campagnes om het binnenhalen van meer handel. Hiervoor zetten wij vaak Google Search, Google Shopping en LinkedIn in.

Doelgroep bepalen

Naast de doelstelling van een campagne is de doelgroep ook belangrijk voor de keuze van jouw advertentie kanalen. Hier spelen onder andere de volgende vragen een belangrijke rol:

  • Wat is de leeftijd van jouw doelgroep?
  • Welke branche wil ik mijn advertenties tonen?
  • Wat zijn interesses van mijn doelgroep?
  • Op welke tijden is mijn doelgroep online?

Aan de hand van de doelstellingen en de doelgroep maken wij een kanalenstrategie. Op basis hiervan kunnen wij een inschatting maken van de kosten en de verwachte opbrengsten.

Neem contact met ons op!

Wil je meer online zichtbaar zijn? Wij denken graag met jou mee. Vul hieronder je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.