Conversie optimalisatie

Met conversieoptimalisatie bedoelen we het verbeterproces van een website wat ervoor zorgt dat jouw klant nog sneller en makkelijk een bepaalde actie kan ondernemen.

Wat is het doel van jouw website?

Als het goed is heeft jouw website een doel. Bijvoorbeeld zoveel mogelijk aanvragen genereren. Conversie optimalisatie is het onderdeel wat ervoor zorgt dat de website daadwerkelijk meer aanvragen gaat genereren. Wanneer wij een website gaan bouwen zullen we eerst starten met het maken van een functioneel ontwerp. Dit ontwerp maakt bij ons de online marketeer. Waarom? De online marketeer weet wat het doel van de website is en hoe de website ingedeeld moet worden om dit doel te bereiken. Hierna gaan we pas het design uitwerken. Dit noemen wij al conversieoptimalisatie, maar dan aan het begin van een website.

Natuurlijk is conversieoptimalisatie nog interessanter op bestaande websites. Door te spelen en te schuiven met bepaalde indelingen zorgen we ervoor dat het conversiepercentage omhoog schiet. Daarnaast doen wij bijvoorbeeld veel A/B testen die ons data geven als input om de website zo goed mogelijk in te delen. Denk bijvoorbeeld aan een afbeelding op je website. Met een A/B test kunnen we onderzoeken of een foto met persoon of een foto zonder persoon zorgt voor meer handel. Nu hoor ik je denken, werkt dit? Ja zeker werkt dit. We zien juist dat dit soort kleine wijzigingen voor veel impact kunnen zorgen.

Neem contact met ons op!

Wil je conversie optimaliseren? Wij denken graag met jou mee. Vul hieronder jouw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.